گروه حوادث: 2 برادر سابقه‌دار، نیمه شب‌ها از دیوار خانه‌های مردم بالا می‌رفتند و درحالی‌که صاحبخانه در خواب خوش بود، اثاثیه منزل وی را به سرقت می‌بردند.

متهمان

پیگیری ماجرای سرقت‌های برادران شب رو، از تابستان 89 و هنگامی آغاز شد که چندین مالباخته به دادسرای ناحیه یک تهران ( شمیرانات)رفته و از سارقانی که در نیمه شب و درحالی‌که آنها در خانه بودند اقدام به سرقت اموالشان کرده بودند شکایت کردند. مالباختگان به ماموران گفتند: شب گذشته درحالی‌که در خانه در خواب بودیم، سارقان وارد خانه‌مان شده و اقدام به سرقت فرش، لوازم صوتی و تصویری، وجوه نقد، طلا و جواهرات کرده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها، کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و دریافتند سارقان شب هنگام با بالا رفتن از دیوار، از طریق پنجره وارد خانه‌های ویلایی در مناطق شمال، شمال شرق و مرکز شده و سرقت‌های خود را درحالی‌که اعضای خانواده در خواب بودند رقم زده‌اند.با توجه به آنکه سرقت‌ها در نقاط مختلف تهران و به یک شیوه صورت گرفته بود، رسیدگی به این پرونده‌ها در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران (رسالت) و تحت نظر بازپرس ولی‌زاده تجمیع شد و کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات خود را برای یافتن سارقان آغاز کردند.

ردزنی دزدها در اصفهان

در بازجویی از مالباختگان مشخص شد که تعدادی از آنها یک یا 2 نفر از سارقان را هنگام سرقت از خانه‌شان دیده بودند اما به‌علت کهولت سن یا تنها بودن، از ترس خودشان را به خواب زده بودند ولی چهره سارقان را به خاطر داشتند. با این اطلاعات تصاویر سارقان سابقه دار منزل به مالباختگان نشان داده شد و آنها در میان این تصاویر 2 برادر به نام‌های خداعفو و فرامرز را شناسایی کردند.بررسی سوابق این دو تبهکار نشان می‌داد که آنها از سارقان سابقه دار منازل بوده و در سال‌های 85، 86، 87، 88 و 89 در شهرهای شیراز، اصفهان، یاسوج و تهران به دفعات به اتهام سرقت منزل، شرارت و نزاع دسته‌جمعی دستگیر و روانه زندان شده بودند اما بعد از آزادی از زندان دوباره کارهای مجرمانه خود را از سر گرفته بودند، بنابراین متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و این در حالی بود که برادران سارق تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی چند استان دیگر از جمله اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد قرار داشتند.

با ردزنی‌های متهمان، آنها سرانجام مدتی قبل در مخفیگاهشان در اصفهان به دام افتاده و برای بررسی پرونده‌هایشان در پایتخت، در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
درحالی‌که برادران سارق مدعی بودند که از سرقت‌ها اطلاعی ندارند، کشف مقادیر زیادی اموال سرقتی در مخفیگاه‌های همدستان آنها در اصفهان باعث شد که آنها به11 فقره از سرقت‌هایی که مرتکب شده‌اند اعتراف کنند که ارزش اموال مسروقه در این سرقت‌ها بیش از 300 میلیون تومان برآورد شده است که با توجه به سرقت‌های مشابه در تهران، احتمال می‌رود ارزش اموال مسروقه توسط این دو دزد، به میلیاردها تومان بالغ شود که تحقیقات کارآگاهان در این‌باره کماکان ادامه دارد.

دزدها را شناسایی کنید

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه احتمال می‌رود تعداد سرقت‌هایی که سارقان مرتکب شده‌اند بیش از سرقت‌هایی باشد که آنها در ابتدای دستگیری اعتراف کرده‌اند، گفت: بازپرس پرونده با صدور دستور انتشار تصاویر بدون پوشش چهره متهمان، از کسانی که به این شیوه از منزل آنها سرقت شده است، دعوت کرد برای بررسی موضوع به اداره 17 پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه کنند یا با شماره تلفن 51055389 یا 51055391 تماس بگیرند.

کد خبر 136509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز